Jag funderar på att installera en laddbox hemma, men jag är inte helt säker på om det verkligen är värt det. Jag har en elbil och brukar ladda på offentliga stationer, men det känns som att det kan vara både dyrt och tidskrävande ibland. När jag hör om alla fördelar med att ha en egen laddstation undrar jag om det kanske vore ett bättre alternativ. Fördelen med att kunna ladda bilen när det passar mig låter ju lockande, men är det verkligen så praktiskt?
top of page
Gå till din live-sida för att se hur detta fungerar.
Fördelen med att kunna ladda bilen när det passar mig låter ju lockande, men är det verkligen så praktiskt?
Fördelen med att kunna ladda bilen när det passar mig låter ju lockande, men är det verkligen så praktiskt?
2 kommentarer
Kommentarer (2)
bottom of page
Jag tycker verkligen att det var en bra investering att installera en laddbox hemma. Förutom att jag slipper köra runt och leta efter laddstationer varje gång bilen behöver laddas, har jag också full kontroll på när och hur jag laddar. Jag kan planera det så att jag utnyttjar de lägre elpriserna på natten. Dessutom känns det tryggt att ha en säker och pålitlig lösning istället för att använda vanliga uttag. Det har verkligen förenklat min vardag och gjort livet med elbil mycket smidigare.